Tälläiset sukat tällä kertaa.  Joskus olen miettinyt, että montakohan sukkaparia olen kutonut näiden 30-35 vuoden aikana. Saattaisi olla aikamoinen keko, jos yhteen ne koottaisiin. Mutta sukan kutominen on vaan niin hauskaa! Hymy

1247674119_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Lanka: 7 veljestä Polkka

Puikot: 4 mm ebenpuiset sukkikset

Malli: perussukka

Langanmenekki: n. 105 g

Ja kun viime kuukausina olen onnistunut jopa pienentämään lankavarastoani, niin täytyihän sitä hankkia lisää. Kirpparilta tälläisen löydön tein. Ekaksi oli vain yksi paketti (10 x 50 g) ja jätin sen ostamattakin, kun ajattelin ettei siitä saisi villapaitaa tms. Illalla tulin kuitenkin toisiin ajatuksiin ja seuraavana aamuna piti rynnätä kirppikselle ja pelätä, ettei langat enää ole siellä. Oli ne! Ja pari päivää myöhemmin sinne oli ilmaantunut toinenkin samanlainen pakkaus. Nyt on sitten kilo tuota lankaa ja suunnitelmissa tehdä siitä itselleni villatakki. Tai sitten siitä tulee aikanaan ihan jotain muuta.

1247674044_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Niin ja hintaa tuolle kilolle lankaa tuli vain 12 €.

Lisääkin lankaa varmaan ostaisin; kovasti olen kuolannut Novitan uutuuksien perään Novitan sivuilla ja toisten blogeissa. Mutta eihän tuollaisia uutuuksia tänne tuppukylään vielä ole ennättänyt - jos nyt edes koskaan tuleekaan. No, säästyypähän rahat - ainakin siihen saakka, kun seuraavan kerran pääsen käymään vähän "isommissa ympyröissä". Niin, vaikka en minä niitä lankoja ostaa haluaisi - kunhan nyt vähän saisin hiplata kaupan hyllyllä. Sillehän ei sitten mitään voi jos keriä ostoskoriin vahingossa tipahtaa...