Jo jonkin aikaa on mielessä pyörinyt ajatus omasta Baktuksesta. En ole vaan osannut päättää millaisesta langasta sen tekisin. Alkuviikosta halu saada oma Baktus iski niin voimalla päälle, että se lankavalinta oli sitten tosissaan alettava tekemään. Hetken olin jo lähdössä kaupasta ostamaan Puroa, mutta arvelin kuitenkin, että siitä tulee liian paksu kaulaliina minun makuuni. Lankalaatikosta löysin kerän kirjavaa Lana Grossan sukkalankaa, mutta arvelin ettei se 100 g yksinään riitä. Sitten osui käsiini arvontavoittona saamani 50 g:n kerä Regiaa ja totesin sen sopivan mainiosti tuon toisen sukkalangan kaveriksi. Joten puikot käteen ja kutomaan.

Tuota oli mukavan rento kutoa - ihan harmitti kun tuli niin äkkiä valmiiksi. Lopputulokseen olen enemmän kuin tyytyväinen: sopivan kokoinen, sopivan paksuinen ja kauniit värit. Antaa talven tulla; minun kaulaani ei ainakaan palele.

1254051799_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 

1254051872_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Malli: Baktus

Lanka: Lana Grossa Meilenweit Inca + Regia Norweger Ringel Color

Puikot: 3 mm Knit Picksin pyöröt

Langanmenekki: 130 g

Tällä hetkellä ei ole puikoilla mitään. En vain ole osannut päättää mitä seuraavaksi aloittaisin. Peittolappusia olen muutamia virkannut, loppusuora häämöttää siinä urakassa.